רבים טועים לחשוב שכתיבת אסטרטגיה עסקית היא דבר מסובך או דבר שיש ללמוד בבתי ספר לניהול או כלכלה. ממש לא. כל עסק זקוק לאסטרטגיה עסקית ולא מדובר באסטרטגיה שיווקית באופן מובחן, אלא במבט על על העסק שלכם על מנת שניתן יהיה לכוון את הפעילות העסקית שלו בדרך הנכונה – כלומר, להגדלת ההכנסות והרווחים.
כיצד כותבים אסטרטגיה עסקית
למעשה לא צריך אפילו מחשב לשם כך, אבל אם אתם כבר רגילים לכתוב עליו עשו בו שימוש. כל שצריך הוא ראש פתוח, שעה פנויה ורצון לקחת אחריות על העסק שלכם. אם את אלה לא תמצאו היום גם לא תמצאו מחר ולא בכלל. אז קדימה לעבודה.
על מנת להכין את האסטרטגיה העסקית עבור העסק שלכם יש לשאול מספר שאלות ולענות עליהן בכנות, ללא עיגולי פינות וללא מחשבות סרק אודות מה הייתם רוצים שיהיה כבר.
ואלה השאלות:
- איזה מוצרים או שירותים ברצונכם למכור או שאתם מוכרים?
- בכמה תרצו למכור אותם?
- מי יכול לקנות את המוצרים או השירותים שאתם מציעים?
- למה שיקנו אצלכם ולא אצל המתחרים שלכם?
- איך להגיע לקונים הפוטנציאלים, או לגרום להם להגיע לעסק שלכם?
- באיזה אמצעי שיווק תשתמשו כדי לעורר את הרצון שלהם לקנות אצלכם?
- כיצד להפוך לקוח שמתעניין ללקוח שמשלם?
- כיצד תגדילו את הקנייה של כל לקוח?
- איך תהפכו את הלקוח ללקוח קבוע שחוזר אליכם שוב ושוב?
לא מסובך, נכון? יש לענות על כל השאלות בכנות ולאחר חשיבה מעמיקה ולאחר מכן להכין טבלה על נייר (או במחשב) עם כל חודשי השנה והחליטו על מוצר או שירות שאותו אתם רוצים לקדם בכל חודש וכתבו לידו את אמצעי השיווק שנכונים עבורו. וכך עשו לגבי כל חודשי השנה.